5. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 56-62 Personal Life Ünitesi Cevapları Meb Yayınları

5. Sınıf İngilizce Ders Kitabı 56-62. sayfa cevapları MEB Yayınları 2025-2026: Personal Life ünitesi tüm etkinlik cevapları, Türkçe anlamları ve örnek diyaloglarıyla burada! Güncel, açıklamalı ve öğrenci dostu İngilizce cevap anahtarı seni bekliyor.

5.Sınıf MEB Yayınları İngilizce Student Book 56-58-59-60-61-62. Sayfa Personal Life Cevapları

5. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 56-57 Cevapları MEB Yayınları

Soru: Watch the digital story. What is it about?
Çeviri: Dijital hikayeyi izleyin. Konusu nedir?
Cevap: b. Clothes and body parts (Kıyafetler ve vücut parçaları)

Açıklama: Sayfadaki çocuk, bilgisayar başında kendi avatarını tasarlıyor. Kıyafet, saç modeli ve vücut özellikleriyle ilgili seçimler yapıyor. Bu yüzden dijital hikayenin konusu “clothes and body parts”tır.


Etkinlik İncelemesi: Resimde bir kız çocuğu yerde uzanmış, bilgisayardan “activities” (etkinlikler) ve “accessories” (aksesuarlar) bölümlerini inceliyor.

Kıyafetler:

  • Trousers (pantolon)
  • A shirt (gömlek)

Aksesuarlar:

  • Hat (şapka)
  • Bag (çanta)
  • Watch (saat)
  • Sunglasses (güneş gözlüğü)
  • Scarf (atkı)

Cümle Örneği:

  • He has got trousers and a shirt. (Onun pantolonu ve gömleği var.)
  • She likes wearing accessories. (Aksesuar takmayı sever.)

5. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 58 Cevapları MEB Yayınları


a) Watch the digital story again and tick (✓) the topics about it. (Dijital hikayeyi tekrar izleyin ve konuyla alakalı olanları işaretleyin.)

✅ Body parts
✅ Physical features
✅ Clothes
✅ Accessories
✅ Daily routines & activities


b) Look at the pictures in the digital story and write a suitable title for each part. (Dijital hikayedeki görsellere bakın ve her bölüme uygun başlık yazın.)

1️⃣ Accessories
2️⃣ Physical features
3️⃣ Clothes
4️⃣ Body parts


c) Talk about the characters in the digital story in pairs. (Dijital hikayedeki karakterler hakkında ikili gruplar hâlinde konuşun.)

Lara is thin and of medium height.
She wears jeans and shoes.
She has got gloves and an umbrella.


d) Look at the picture on pages 56 and 57. Answer the questions. (56 ve 57. sayfalardaki görsellere bakın ve soruları cevaplayın.)

1️⃣ Which clothes do you know?
Cevap: We use raincoats when it’s raining.

2️⃣ Which accessories do you know?
Cevap: We use sunglasses to protect our eyes from the sunlight.


5. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 59 Cevapları MEB Yayınları


e) Watch the digital story and tick (✓) the activities Lara and Tom do. Then talk about them. (Dijital hikayeyi izleyin ve Lara ile Tom’un yaptığı aktiviteleri işaretleyin. Daha sonra bu konuda konuşun.)

Watch the stars Read a map Travel around the world Make materials
Lara
Tom

Örnek Cümle:
Lara always watches the stars to find the way.
Tom likes making materials for his projects.


f) Watch the digital story and put the events in the correct order. (Dijital hikayeyi izleyin ve olayları doğru sıraya koyun.)

1️⃣ Ali and Melissa start choosing the game characters’ clothes and activities.
2️⃣ Ali tells Lara’s physical features.
3️⃣ Jack chooses clothes for Lara.
4️⃣ Ali introduces Tom and talks about his activities.
5️⃣ Melissa tells the body parts of the fairy.


g) What are the people talking about in the digital story? Ask and answer about the events in 1f in pairs.

Çeviri: Dijital hikayedeki kişiler ne hakkında konuşuyor? 1f’deki olaylarla ilgili soru sorup cevaplayın.
Cevap:
Student A: What are Melissa and Ali talking about?
Student B: They are talking about the game characters’ clothes and activities.


2. Time to Say

a) Listen to the utterances from the digital story. Notice the rises and falls. Then practise saying them in pairs.

Çeviri: Dijital hikayedeki ifadeleri dinleyin. Yükselen ve alçalan tonlamalara dikkat edin. Ardından ikili olarak tekrarlayın.

  • Do you want to join us? ↑
  • What kind of activities should we choose for her? ↑
  • She needs comfortable clothes, doesn’t she? ↓

b) Listen and draw ↑ or ↓ for each sentence. Then read the text aloud.

Çeviri: Her cümle için ↑ veya ↓ işaretleyin. Ardından metni yüksek sesle okuyun.
Suzan: I love your new jacket. Where did you buy it? ↑
Anna: Thank you. It’s a present from my mother. It’s nice, isn’t it? ↓
Suzan: Sure, it is. By the way, are your shoes new? ↑
Anna: Yes. Do you like them? ↑
Suzan: Yes, they look great. ↓


c) Find two more utterances from the digital story with a falling and rising intonation. (Dijital hikayede yükselen ve alçalan tonlamalı iki cümle daha bulun.)

  • Do you want to join us? ↑
  • She doesn’t need to go shopping for fancy clothes, does she? ↓

5. Sınıf İngilizce Ders Kitabı 60. Sayfa Cevapları MEB Yayınları


a) Watch the digital story again and notice the clothes below. Then match them with the photos. There is an extra one. (Dijital hikayeyi tekrar izleyin ve aşağıdaki kıyafetleri resimlerle eşleştirin. Bir tanesi fazladır.)

1️⃣ b. a T-shirt
2️⃣ j. a raincoat
3️⃣ e. a jumper
4️⃣ d. shorts
5️⃣ a. a jacket
6️⃣ h. a skirt
7️⃣ i. gloves
8️⃣ f. a coat
9️⃣ c. jeans
10️⃣ l. a shirt
11️⃣ m. a dress
12️⃣ k. trousers

Fazla olan: g. a headscarf


b) Listen to the names of the clothes in 3a to check your answers. Then repeat them as a whole class.

Çeviri: 3a’daki kıyafet isimlerini dinleyerek cevaplarınızı kontrol edin. Daha sonra sınıfça tekrar edin.
✅ Öğrenciler kıyafetlerin telaffuzunu pekiştirir.


c) Ask and answer about characters’ clothes in the digital story in pairs. (Dijital hikayedeki karakterlerin kıyafetleri hakkında karşılıklı sorular sorun.)

Example:
A: What does Lara wear?
B: She wears a raincoat, jeans, and gloves.


d) Write Rose’s body parts and talk about them in pairs. (Rose’un vücut bölümlerini yazın ve bu konuda konuşun.)

Cevaplar:

  • a head
  • an eye
  • a nose
  • an arm
  • a hand
  • a leg
  • a foot

Example:
A: What does Rose look like?
B: She has got two short legs.


e) Look at the picture on pages 56 and 57. Tick (✓) the activities you see. (56 ve 57. sayfalardaki resme bakın, gördüğünüz etkinlikleri işaretleyin.)

✅ Read books
✅ Read a magazine
✅ Play video games
✅ Draw pictures
✅ Watch TV
✅ Go shopping
✅ Meet friends
✅ Go to the park


5. Sınıf İngilizce Ders Kitabı 61. Sayfa Cevapları MEB Yayınları


a) Take turns to play the “Clothes Game”. Spin the paper clip. Find the correct items and get the points. (“Clothes Game” oyununu sırayla oynayın. Ataşı çevirin, doğru eşyaları bulun ve puanları kazanın.)

Olası Cevaplar:

1️⃣ Name three accessories women often wear.
→ Earrings, necklace, bracelet

2️⃣ Name two items you wear on rainy days.
→ Raincoat, boots

3️⃣ Name one item of clothing only women wear.
→ Dress

4️⃣ Name two clothing items you wear only in cold weather.
→ Jacket, gloves

5️⃣ Name three items of clothing you wear on your feet.
→ Shoes, socks, boots

6️⃣ Name two clothing items you wear only in hot weather.
→ Shorts, T-shirt

7️⃣ Name two clothing items or accessories you put on your hands.
→ Gloves, rings

8️⃣ Name two items people wear on their heads.
→ Cap, hat


b) Talk about each part in 4a in pairs. (4a bölümündeki her madde hakkında ikili olarak konuşun.)

Example Dialogue:
A: What do you wear in hot weather?
B: I wear a cap and a T-shirt in hot weather.

A: What do you wear on rainy days?
B: I wear a raincoat and boots.


5. Sınıf İngilizce Ders Kitabı 62. Sayfa Cevapları MEB Yayınları


a) Look at the pictures. What does Jim do? Talk about them in pairs. (Resimlere bakın. Jim ne yapıyor? Eşinizle konuşun.)

  • In autumn: He goes hiking.
  • In winter: He goes skiing.
  • In spring: He goes camping.
  • In summer: He goes swimming.

Example Dialogue:
A: What does Jim do in autumn?
B: He goes hiking in autumn.

Time to Remember:
He wears a jumper, jeans, a backpack, and a belt.


b) Talk about Jessie’s routines in pairs. (Jessie’nin rutinleri hakkında eşinizle konuşun.)

Frequency Activity
Always go jogging
Usually meet friends after school
Sometimes eat lunch out
Never get up late

Example:
A: How often does Jessie go jogging?
B: She always goes jogging.


c) Follow the route and make question tags in turns. (Rotayı takip edin ve sırayla “question tag” cümleleri oluşturun.)

1️⃣ You don’t go for a walk, do you?
2️⃣ She reads magazines in the park, doesn’t she?
3️⃣ They usually listen to music, don’t they?
4️⃣ He always wears casual clothes, doesn’t he?
5️⃣ We don’t go shopping every weekend, do we?

Example:
A: You don’t go for a walk, do you?
B: No, I don’t.


d) Complete the rhyme. Then write your own rhyme and read it to the class. (Aşağıdaki kafiyeyi tamamlayın. Sonra kendi kafiyenizi yazın.)

1️⃣ My jeans are clean.
2️⃣ Your trousers are green.
3️⃣ His socks are blue.
4️⃣ Her shoes are new.
5️⃣ Its teeth are white.
6️⃣ Our boots are bright.
7️⃣ Their glasses are light.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

SORU & CEVAP Haberleri