5. Sınıf Din Kültürü Konuları ve Müfredatı (2025-2026)

MEB, 2025-2026 5. sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi müfredatını açıkladı. Allah İnancı, Namaz, Kur’an-ı Kerim, Peygamber Kıssaları ve Mimarimizde Dinî Motifler ünitelerinin tüm detayları ve ders saatleri haberimizde.

5. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Müfredatı 2025-2026: Üniteler, Amaçlar ve Ders Saatleri

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), 2025-2026 eğitim-öğretim yılı 5. sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi müfredatını açıkladı. Yeni müfredat, öğrencilerin inanç, ibadet, ahlaki değerler ve kültürel miras konularında bilinçlenmesini hedefliyor. Program, İslam’ın temel öğretilerini öğrencilerin yaşantısıyla ilişkilendirecek şekilde hazırlandı.

Müfredat 5 ana ünite üzerinden düzenlendi. Her ünite, hem bilgi hem de değer aktarımını esas alırken, öğrencilerin Kur’an-ı Kerim okuma, dua ezberleme, ibadet bilgisi ve peygamber kıssalarından ders çıkarma becerilerini geliştirmeyi amaçlıyor.


1. Ünite: Allah İnancı – 14 Saat

Teması inanç olan bu ünitede, İslam’ın temeli olan Allah (cc) inancı işleniyor. Öğrenciler, evrendeki düzeni gözlemleyerek Allah’ın varlığı ve birliği hakkında çıkarım yapıyor. Tevhit kavramı ve Allah’ın güzel isimleri tanıtılıyor. Ayrıca İhlas Suresi okunuyor, anlamı üzerinde yorum yapılıyor.


2. Ünite: Namaz – 18 Saat

Teması ibadet olan bu ünitede, İslam’ın ibadet esaslarından namaz konusu ele alınıyor. Öğrenciler, namazın farzlarını, hazırlık aşamalarını ve kılınışını öğreniyor. Namazın bireye kazandırdığı manevi değerler üzerinde duruluyor. Tahiyyat duası okunuyor ve anlamı açıklanıyor.

5. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Konuları ve Kazanımları

3. Ünite: Kur’an-ı Kerim – 14 Saat

Teması din ve hayat olan bu ünitede, Kur’an-ı Kerim’in tanımı, iç düzeni, temel özellikleri ve ana konuları işleniyor. Öğrenciler, ayetleri konu başlıklarına göre sınıflandırmayı öğreniyor. Kevser Suresi okunuyor ve anlamı yorumlanıyor.


4. Ünite: Peygamber Kıssaları – 12 Saat

Teması Kur’an ve peygamber olan bu ünitede, Hz. Nuh (a.s.), Hz. İbrahim (a.s.), Hz. Musa (a.s.) ve Hz. İsa (a.s.) kıssaları ele alınıyor. Öğrenciler, peygamberlik kavramı üzerinde düşünüyor, kıssalardan ahlaki dersler çıkarıyor. Kureyş Suresi okunuyor ve anlamı üzerinde değerlendirme yapılıyor.


5. Ünite: Mimarimizde Dinî Motifler – 10 Saat

Teması kültür olan bu ünitede, dinin mimariye etkileri inceleniyor. Camilerin iç ve dış bölümleri tanıtılıyor, farklı cami örnekleri karşılaştırılıyor. Öğrenciler, dinî motiflerin sanat ve mimarideki yansımalarını değerlendiriyor.


Genel Değerlendirme

2025-2026 Din Kültürü müfredatı, öğrencilerin iman, ibadet, ahlaki değerler ve kültürel miras konularında bilgi ve bilinç kazanmalarını hedefliyor. Dersler, hem metin çözümleme hem de uygulamalı ibadet öğretimi ile desteklenecek.

Zümre öğretmenler kurulu tarafından ders kapsamında yapılması kararlaştırılan okul dışı öğrenme etkinlikleri, araştırma ve gözlem, sosyal etkinlikler, proje çalışmaları, yerel çalışmalar, okuma çalışmaları vb. faaliyetler için ayrılan süredir. Söz konusu faaliyetler için ayrılan süre eğitim öğretim yılı başında planlanır ve yıllık planlarda ifade edilir.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

SORU & CEVAP Haberleri