3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 92-93-95-97-99-100-104-105 Cevapları (MEB Yayınları)
Aşağıdaki cevaplar Maddeyi Niteleyen Özellikler konusu kapsamında 2025-2026 MEB kazanımlarına göre hazırlanmıştır.
3. Sınıf Fen Bilimleri Sayfa 92 Cevapları
Soru: Bisiklet sporu gibi koruma amaçlı ekipmanları olan farklı spor dalları nelerdir?
Cevap: Kayak, voleybol, yüzme, paten ve dağcılık gibi spor dallarında da kask, dizlik, gözlük, bileklik ve yüzme gözlüğü gibi koruyucu ekipmanlar kullanılır.
3. Sınıf Fen Bilimleri Sayfa 93 Cevapları — Beraber Yapalım
- Sert olanlar: Ayna, tahta parçası, ceviz, flüt
- Yumuşak olanlar: Silgi, pamuk
- Esnek olanlar: Paket lastiği, silgi
- Kırılabilir olanlar: Ayna, tahta parçası, flüt, ceviz
- Girintili çıkıntılı olanlar: Tahta parçası, ceviz, flüt
- Düz olanlar: Silgi, ayna
- Renkleri: Kırmızı, mavi, yeşil, kahverengi, sarı
- Kokulu olanlar: Nane, reçel
- Yenilebilir olanlar: Bal ve reçel (tatlı), nane (ferah)
3. Sınıf Fen Bilimleri Sayfa 95 Cevapları
Soru: Yastığımız taştan, tencerelerimiz oyun hamurundan olsaydı nasıl olurdu?
Cevap: Taş yastık sert olduğu için başımızı acıtırdı. Oyun hamuru tencere ise sıcak yemeği taşıyamazdı.
3. Sınıf Fen Bilimleri Sayfa 97 Cevapları
-
Zımpara kâğıdı yüzeyi nasıl değiştirdi?
➤ Pürüzlü yüzeyi düz ve pürüzsüz hâle getirdi. -
Uçlu kalem yüzeyi nasıl değiştirdi?
➤ Yüzeyi çizikli ve girintili hâle getirdi.
3. Sınıf Fen Bilimleri Sayfa 99 Cevapları
1. Cümlelerdeki duyular
a. Çiçeğin kokusu → Burun
b. Yumuşak yastık → Ten
c. Lahmacun acı → Dil
ç. Mavi kalem → Göz
d. İstiklal Marşı’nı dinledik → Kulak
2. Maddelerin özellikleri
| Madde | Sert | Yumuşak | Esnek | Kırılgan | Pürüzlü | Pürüzsüz |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Balon | ✖ | ✔ | ✔ | ✖ | ✖ | ✔ |
| Tablet | ✔ | ✖ | ✖ | ✔ | ✔ | ✖ |
| Terlik | ✖ | ✔ | ✔ | ✖ | ✔ | ✖ |
| Altın yüzük | ✔ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✔ |
| Pamuk | ✖ | ✔ | ✖ | ✖ | ✖ | ✔ |
3. Renk, koku, tat örnekleri
- Renk: Kıyafetler
- Koku: Gül
- Tat: Reçel
4. Pürüzsüz hâle getirme
Cevap: Sıralar zımpara ile düzeltilerek pürüzsüz hâle getirilebilir.
3. Sınıf Fen Bilimleri Sayfa 100 Cevapları
-
Eldiven nasıl değişti?
➤ Eldivenler birbirine yapıştı ve açılmadı. -
Yapıştırıcı insan eline yapışsa ne olurdu?
➤ Eller ayrılmaz, kişi zorlanırdı ve acı hissederdi. -
Güvenlik önlemlerine neden uymalıyız?
➤ Ellerimizin ve vücudumuzun zarar görmemesi için güvenlik kurallarına uymalıyız.
3. Sınıf Fen Bilimleri Sayfa 104 Cevapları
Öz değerlendirme formu: (Öğrencinin formu kendi işaretlemesi gerekir. Yukarıdaki görselde “Evet”ler işaretlenmiştir.)
3. Sınıf Fen Bilimleri Sayfa 105 Cevapları — Düşünelim, Bulalım
1- Güvenlik önlemleri
a. Cam malzeme → Eldiven, maske ve gözlük takardım.
b. Kablo aşınmış → Etrafını elektrik bandıyla sarardım.
c. Güneşli hava → Açık renk kıyafet ve şapka takardım.
ç. Bilinmeyen sıvı → İçmezdim, temiz su doldururdum.
d. Tencere sıcak → Bez veya tutacak kullanırdım.
e. Temizlik → Eldiven ve maske takardım.
2- Grupta güvenlik aldığımız bir deney
Cevap: Isıyla yapılan deneylerde eldiven, maske ve koruyucu gözlük kullandık.