3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 92-105 Cevapları Meb Yayınları

3. Sınıf Fen Bilimleri 92, 93, 95, 97, 99, 100, 104 ve 105. sayfa cevapları. Maddeyi Niteleyen Özellikler konusunda tüm etkinlikler, tablolar ve duyu organı cevapları.

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 92-93-95-97-99-100-104-105 Cevapları (MEB Yayınları)

Aşağıdaki cevaplar Maddeyi Niteleyen Özellikler konusu kapsamında 2025-2026 MEB kazanımlarına göre hazırlanmıştır.


3. Sınıf Fen Bilimleri Sayfa 92 Cevapları

Soru: Bisiklet sporu gibi koruma amaçlı ekipmanları olan farklı spor dalları nelerdir?

Cevap: Kayak, voleybol, yüzme, paten ve dağcılık gibi spor dallarında da kask, dizlik, gözlük, bileklik ve yüzme gözlüğü gibi koruyucu ekipmanlar kullanılır.


3. Sınıf Fen Bilimleri Sayfa 93 Cevapları — Beraber Yapalım

  1. Sert olanlar: Ayna, tahta parçası, ceviz, flüt
  2. Yumuşak olanlar: Silgi, pamuk
  3. Esnek olanlar: Paket lastiği, silgi
  4. Kırılabilir olanlar: Ayna, tahta parçası, flüt, ceviz
  5. Girintili çıkıntılı olanlar: Tahta parçası, ceviz, flüt
  6. Düz olanlar: Silgi, ayna
  7. Renkleri: Kırmızı, mavi, yeşil, kahverengi, sarı
  8. Kokulu olanlar: Nane, reçel
  9. Yenilebilir olanlar: Bal ve reçel (tatlı), nane (ferah)

3. Sınıf Fen Bilimleri Sayfa 95 Cevapları

Soru: Yastığımız taştan, tencerelerimiz oyun hamurundan olsaydı nasıl olurdu?
Cevap: Taş yastık sert olduğu için başımızı acıtırdı. Oyun hamuru tencere ise sıcak yemeği taşıyamazdı.


3. Sınıf Fen Bilimleri Sayfa 97 Cevapları

  1. Zımpara kâğıdı yüzeyi nasıl değiştirdi?
    ➤ Pürüzlü yüzeyi düz ve pürüzsüz hâle getirdi.

  2. Uçlu kalem yüzeyi nasıl değiştirdi?
    ➤ Yüzeyi çizikli ve girintili hâle getirdi.


3. Sınıf Fen Bilimleri Sayfa 99 Cevapları

1. Cümlelerdeki duyular

a. Çiçeğin kokusu → Burun
b. Yumuşak yastık → Ten
c. Lahmacun acı → Dil
ç. Mavi kalem → Göz
d. İstiklal Marşı’nı dinledik → Kulak


2. Maddelerin özellikleri

Madde Sert Yumuşak Esnek Kırılgan Pürüzlü Pürüzsüz
Balon
Tablet
Terlik
Altın yüzük
Pamuk

3. Renk, koku, tat örnekleri

  • Renk: Kıyafetler
  • Koku: Gül
  • Tat: Reçel

4. Pürüzsüz hâle getirme

Cevap: Sıralar zımpara ile düzeltilerek pürüzsüz hâle getirilebilir.


3. Sınıf Fen Bilimleri Sayfa 100 Cevapları

  1. Eldiven nasıl değişti?
    ➤ Eldivenler birbirine yapıştı ve açılmadı.

  2. Yapıştırıcı insan eline yapışsa ne olurdu?
    ➤ Eller ayrılmaz, kişi zorlanırdı ve acı hissederdi.

  3. Güvenlik önlemlerine neden uymalıyız?
    ➤ Ellerimizin ve vücudumuzun zarar görmemesi için güvenlik kurallarına uymalıyız.


3. Sınıf Fen Bilimleri Sayfa 104 Cevapları

Öz değerlendirme formu: (Öğrencinin formu kendi işaretlemesi gerekir. Yukarıdaki görselde “Evet”ler işaretlenmiştir.)


3. Sınıf Fen Bilimleri Sayfa 105 Cevapları — Düşünelim, Bulalım

1- Güvenlik önlemleri
a. Cam malzeme → Eldiven, maske ve gözlük takardım.
b. Kablo aşınmış → Etrafını elektrik bandıyla sarardım.
c. Güneşli hava → Açık renk kıyafet ve şapka takardım.
ç. Bilinmeyen sıvı → İçmezdim, temiz su doldururdum.
d. Tencere sıcak → Bez veya tutacak kullanırdım.
e. Temizlik → Eldiven ve maske takardım.

2- Grupta güvenlik aldığımız bir deney
Cevap: Isıyla yapılan deneylerde eldiven, maske ve koruyucu gözlük kullandık.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

SORU & CEVAP Haberleri