2. Sınıf Hayat Bilgisi 40-41-42-43. Sayfa Cevapları (MEB Yayınları – 1. Kitap)
Sayfa 40 Cevapları – Melis ve Hazal Teneffüste
Soru a: Hazal’ın duygu, düşünce ve davranışları nelerdir?
- Duygu: Öfke
- Düşünce: Melis’in kendisine önem vermediğini düşünmesi
- Davranış: Kızıp ortamdan ayrılması
Soru b: Melis’in duygu, düşünce ve davranışları neler olabilir?
- Duygu: Üzüntü
- Düşünce: Arkadaşının kendisini anlamadığını sanması
- Davranış: Arkadaşına açıklama yaparak ödevine devam etmesi
Soru c: Melis ve Hazal’ın arkadaşlıklarının olumsuz etkilenmemesi için neler yapmaları gerekir?
Birbirlerine anlayış göstermeli, sabırlı ve nazik olmalı, kızgınlıklarını davranışlarına yansıtmamalıdırlar.
Sayfa 41 Cevapları – Kim, Hangi Alanda Güçlü?
a. Tablo doldurma:
Kişiler | Güçlü Olduğu Alan | Gelişime Açık Olduğu Alan |
---|---|---|
Nergis | Spor | Sanat |
Mehmet | Sanat | Bilim |
Cemil | Bilim | Spor |
Ben | Sanat | Bilim |
b. Soru: Mehmet, Nergis ve Cemil’e gelişime açık oldukları alanlarda neler yapmalarını önerirsiniz?
Düzenli çalışmaları, ders dışı etkinliklere katılmaları, eksik oldukları konularda daha çok pratik yapmaları faydalı olur.
Sayfa 42 Cevapları
Boşluk doldurma:
a. Duygu ve düşüncelerimizi akıcı ve anlamlı cümlelerle ifade ederiz.
b. Söz istemeden önce konuşan kişinin sözünü bitirmesini bekleriz.
c. Öğretmenimizi veya arkadaşlarımızı dinlerken göz teması kurarız.
ç. İletişim kurarken karşımızdakine nazik davranırız.
d. Konuşurken uygun bir ses tonu kullanırız.
e. Dinlerken beden dilimizi kullanarak sözsüz iletişim kurarız.
Sayfa 43 Cevapları
Etkinlik: “Başla” kapısından başlayarak doğru ifadeleri seçiniz.
- İletişim Kurmak: Farklı görüşlere saygı duyarız.
- Karar Almak: Fikirlerimizi nazikçe ifade ederiz.
- Saygılı Olmak: Alınan kararları hep birlikte uygularız.
Cümle: Sınıfımızda alınan kararlara saygı duyar ve birlikte uygularız.