12. Sınıf Coğrafya Ders Kitabı Sayfa 214 Cevapları Meb Yayınları

12. Sınıf Meb Yayınları Coğrafya Ders Kitabı Sayfa 214 Ders Dışı Uygulama Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

Proje Adı: “Okulda Sıfır Atık: Atığını Tanı, Geleceği Koru”


1. Adım – Konu Belirleme:

Plastik, kağıt, cam ve organik atıkların okulda doğru ayrıştırılmadığını gözlemledik. Bu durumun doğaya etkilerini araştırmak ve okulumuzda etkili bir “Sıfır Atık Sistemi” kurmak için projeyi hazırlamaya karar verdik.


2. Adım – Yöntem Belirleme:

Bilimsel araştırma, gözlem ve deneysel yöntem kullanacağız. Atık miktarlarını ölçerek veriler toplayacağız, bilinçlendirme çalışmalarıyla değişimi takip edeceğiz.


3. Adım – Bilgi Toplama:

Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı’nın “Sıfır Atık” sayfası, TEMA Vakfı kaynakları ve okul kantin verileri incelendi. Ayrıca belediyeden atık toplama istatistikleri alındı.


4. Adım – Uygulama Tasarımı:

Okula 4 farklı atık kutusu yerleştirildi (kağıt, plastik, cam, organik). Her sınıfın haftalık atık miktarı ölçüldü. Bilinçlendirme afişleri hazırlandı, öğretmenlerle iş birliği kuruldu.


5. Adım – Deneysel Çalışma:

2 ay boyunca atık ayrıştırma sistemi izlendi. Uygulama öncesi ve sonrası veriler karşılaştırıldı. Geri dönüştürülen maddelerle “Geri Dönüşüm Sergisi” açıldı.


6. Adım – Verilerin Sunumu:

Veriler grafikler, tablolar ve video sunumlarla raporlandı. En fazla plastik atık üreten sınıflar belirlendi. Aylık atık miktarında %35 azalma sağlandı.


7. Adım – Rapor Yazımı:

Hazırlanan proje, bilimsel rapor formatına uygun şekilde düzenlendi. (Giriş, amaç, yöntem, bulgular, sonuç, öneriler ve kaynakça)


8. Adım – Sunum:

Proje sunumu okul panosunda, veli toplantısında ve çevre kulübü etkinliğinde yapıldı. Okulda kalıcı sıfır atık uygulaması başlatıldı.


Proje Adı: “Doğaya Mektup: Geleceğe Nefes Ol”


Proje Amacı:

Öğrencilere çevre sorunlarının bireysel etkilerini fark ettirmek, doğayla empati kurmalarını sağlamak ve ağaçlandırma bilinci kazandırmak.


1. Adım – Konu Belirleme:

Dünyada her yıl milyonlarca hektar orman yok oluyor. Biz de iklim krizinin en görünür etkilerinden biri olan orman kayıplarına karşı duyarlılık oluşturmak istiyoruz. Bu nedenle "Doğaya Mektup" projesini başlatıyoruz.


2. Adım – Yöntem:

Empati, yaratıcı yazma, saha çalışması ve bilimsel raporlama yöntemlerini birlikte kullanacağız.


3. Adım – Bilgi Toplama:

TEMA Vakfı, WWF ve Orman Genel Müdürlüğü kaynaklarından; ormansızlaşma, karbon yutak alanları, ağaç türleri ve doğaya etkileriyle ilgili veriler toplandı. Ayrıca yerel belediyeden fidan dikim alanları hakkında bilgi alındı.


4. Adım – Uygulama Tasarımı:

  • Her öğrenci, bir ağacın yerine kendini koyarak "Doğaya Mektup" yazdı.
  • Mektuplar geri dönüşümlü kâğıtlara yazıldı ve okul panosunda sergilendi.
  • Ardından, her öğrenci adına bir fidan dikildi.
  • Fidanlara, mektuplarda yazan duygu ve dileklerden yola çıkarak isim verildi.

5. Adım – Deneysel Gözlem:

Fidanların büyüme süreçleri ay ay gözlendi, sulama ve bakım notları alındı. Ağaçların karbondioksit tutma oranları hesaplandı, çevreye katkısı gösterildi.


6. Adım – Verilerin Sunumu:

  • “1 Fidan = 1 Hayat” temalı grafikler hazırlandı.
  • Öğrencilerin duygularını anlatan video ve afişler okulda sergilendi.
  • Mektuplardan seçmelerle dijital bir “Doğaya Ses” e-kitabı hazırlandı.

7. Adım – Raporlaştırma:

Tüm süreç bilimsel sıralamayla raporlandı:
Giriş, amaç, yöntem, sonuçlar, öğrenci görüşleri ve sürdürülebilirlik önerileri.


8. Adım – Sunum ve Yaygınlaştırma:

Proje sunumu okul konferans salonunda, veliler ve çevre gönüllülerine yapıldı. Ayrıca sosyal medyada #DogayaMektup etiketiyle paylaşıldı.


Projenin Kalıcı Etkisi:

  • Okul bahçesine “Geleceğe Nefes Ormanı” alanı oluşturuldu.
  • Her yıl bir sınıf bu projeyi yenileyerek devam ettirecek.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

SORU & CEVAP Haberleri