10. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 118 Cevapları Meb Yayınları

10. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 118 Cevapları (MEB Yayınları): Veri analizi uygulaması, koşullu göreli sıklık tabloları, kümeli sütun grafikleri ve çevre farkındalığı–projeye katılım ilişkisine yönelik detaylı açıklamalar.

10. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 118 Cevapları (MEB Yayınları)

5. Uygulama – Veri Analizi Yapma ve Sonuçları Yorumlama


Soru : Üçüncü uygulamadaki veri toplama planını kullanarak grubça topladığınız verileri istatistik programı yardımıyla analiz ediniz. Belirlediğiniz istatistiksel araştırma sorularına cevap bulabilmek için uygun görselleştirme ve/veya özetleme araçlarını seçerek verilerinizi analiz ediniz.
Belirlediğiniz örneklem ile topladığınız verilerden elde ettiğiniz sonuçları diğer grupların sonuçları ile olan benzerlik ve farklılıklarını inceleyiniz. Ayrıca bu verilerin araştırma sorunuza ne ölçüde cevap verdiğini ve araştırmanızdaki evreni temsil etmesi açısından uygunluğunu grup arkadaşlarınızla tartışınız.

Üçüncü uygulamada hazırladığımız veri toplama planı doğrultusunda sınıftaki öğrencilerden bilgiler toplayarak araştırma sürecimizi başlattık. Tüm verileri Excel ve bir istatistik programına işleyerek daha düzenli, yorumlanabilir hâle getirdik. Analiz yaparken hem iki yönlü tablolar, hem de koşullu göreli sıklık tabloları, kümeli sütun grafikleri ve pasta grafikleri gibi görselleştirme araçlarını tercih ettik. Bu araçlar sayesinde değişkenler arasındaki ilişkileri açık ve anlaşılır şekilde görebildik.


1. Veri Analiz Süreci

• Veri Girişi ve Temizliği

Toplanan veriler önce tabloya aktarıldı. Eksik veya hatalı giriş olup olmadığı kontrol edildi.
Veriler iki ana değişken üzerine kuruluydu:

  • Bağımsız değişken: Projeye katılım durumu (katıldı/katılmadı)
  • Bağımlı değişken: Çevre farkındalık seviyesi (düşük/orta/yüksek)

• Frekans ve Göreli Frekans Hesaplamaları

Her bir kategori için sayı ve oranlar hesaplandı.
Bu sayede öğrencilerin hem farkındalık düzeyleri hem de projeye katılım eğilimleri yüzdesel olarak ortaya çıktı.

• Grafiklerin Oluşturulması

Kümeli sütun grafiklerinde her farkındalık düzeyinin projeye katılım oranları karşılaştırıldı.
Bu grafik, değişkenler arasındaki ilişkinin daha net görünmesini sağladı.


2. Elde Edilen İstatistiksel Sonuçlar

Analiz sonunda üç önemli bulguya ulaşıldı:

1️⃣ Çevre farkındalığı yükseldikçe projeye katılım oranı belirgin şekilde artmaktadır.

  • Düşük farkındalık → %29 katılım
  • Orta farkındalık → %63 katılım
  • Yüksek farkındalık → %60 katılım

Bu tablo, farkındalık düzeyi arttıkça öğrencilerin çevre projelerine daha gönüllü şekilde katıldığını göstermektedir.

2️⃣ Bağımlı ve bağımsız değişken arasında pozitif bir ilişki vardır.

Bu ilişki nedensellik değil, korelasyon niteliğindedir; yani iki değişken arasında güçlü bir bağlantı olduğunu gösterir.

3️⃣ Proje katılımı yüksek öğrencilerin genel olarak çevreye duyarlı olduğu görülmüştür.

Bu durum grafiklerdeki yükselen eğilimlerle desteklenmektedir.


3. Diğer Grupların Verileriyle Karşılaştırma

Sınıftaki diğer grupların analiz sonuçları ile karşılaştırma yaptığımızda:

  • Çoğu grubun bulguları bizimkilerle paralel çıkmıştır.
  • Tüm gruplar, çevre farkındalığı arttıkça projeye katılımın da arttığı sonucuna ulaşmıştır.
  • Bazı grupların verilerinde küçük farklılıklar olsa da genel eğilim aynıdır.

Bu benzer sonuçlar, araştırma verilerimizin güvenilir olduğunu göstermiştir.


4. Örneklemin Uygunluk Değerlendirmesi

Araştırmada kullanılan örneklem:

  • Öğrenci sayısı (200 kişi) yeterince büyüktür.
  • Okuldaki tüm öğrencileri kapsadığı için evreni temsil etme gücü yüksektir.
  • Çeşitli farkındalık düzeylerinden öğrenciler yer aldığından sonuçlar genellenebilir niteliktedir.

Bu nedenle, elde edilen sonuçlar hem istatistiksel açıdan anlamlı hem de evreni temsil edebilecek düzeydedir.


Genel Sonuç

Verilerden elde edilen bulgular, çevre farkındalık seviyesi ile Geleceğe Nefes Ağaçlandırma Projesi’ne katılım durumu arasında pozitif bir ilişki olduğunu göstermektedir.
Farkındalığı yüksek öğrenciler projelere katılmakta daha isteklidir.
Bu çalışma, öğrencilerin çevre bilincini artıran projelerin ne kadar önemli olduğunu da ortaya koymuştur.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

SORU & CEVAP Haberleri