10. Sınıf Coğrafya Konuları ve Müfredatı (2025-2026)

MEB 2025-2026 10. sınıf Coğrafya müfredatı açıklandı. Toplam 68 ders saati boyunca Coğrafyanın Doğası, Doğal Sistemler, Mekânsal Bilgi Teknolojileri ve Afetler gibi konular işlenecek. Tüm ünite başlıkları ve ders saatleri bu haberde.

2025-2026 10. Sınıf Coğrafya Konuları ve Müfredatı Açıklandı

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), 2025-2026 eğitim-öğretim yılı için 10. sınıf Coğrafya dersi müfredatını duyurdu. Yeni program, öğrencilerin coğrafi bakış açısını geliştirmeyi, doğa-insan etkileşimini anlamayı ve mekânsal bilgi teknolojilerini etkin kullanabilmeyi hedefliyor. Toplam 68 ders saati olarak planlanan müfredat, yedi ünite üzerinden işlenecek.


Ünite ve Ders Saati Dağılımı

1. Ünite: Coğrafyanın Doğası – 4 Saat

  • Coğrafyanın temel kavramları: konum, zaman, mekân, hareket, bölge, sürdürülebilirlik
  • Örnek olaylar ve mekân analizleri ile coğrafi bakış açısı kazanımı

2. Ünite: Mekânsal Bilgi Teknolojileri – 6 Saat

  • Coğrafi Bilgi Sistemleri (CBS) ve uzaktan algılama
  • Mekânsal verilerin haritalara aktarılması
  • Vektör veri yapısı ve harita oluşturma uygulamaları

3. Ünite: Doğal Sistemler ve Süreçler – 18 Saat

  • Levha tektoniği ve yeryüzünü şekillendiren süreçler
  • Aşınma, çözünme, birikim süreçlerinin iklim ve kayaçlarla ilişkisi
  • Saha ve sanal saha çalışmaları
  • Yeryüzü şekilleri ile beşerî faaliyetler arasındaki etkileşim

10. Sınıf Coğrafya Konuları ve Ders Saatleri

4. Ünite: Beşerî Sistemler ve Süreçler – 8 Saat

  • Yerleşme yeri seçimi ve yerleşmelerin gelişimini etkileyen faktörler
  • Yerleşmelerin fonksiyonlarına göre sınıflandırılması

5. Ünite: Ekonomik Faaliyetler ve Etkileri – 10 Saat

  • Ekonomik faaliyetlerin sektörel sınıflandırılması (1., 2., 3., 4., 5. sektör)
  • Ülkelerin gelişmişlik düzeylerinin karşılaştırılması
  • Türkiye ekonomisindeki sektörel yapı ve önemi

6. Ünite: Afetler ve Sürdürülebilir Çevre – 16 Saat

  • Afetlerle mücadelede farklı ülke uygulamaları
  • Afete dirençli yaşam alanları
  • Mekâna özgü afet önleme yöntemleri
  • Afet bilinci ve çevresel sürdürülebilirlik

7. Ünite: Bölgeler, Ülkeler ve Küresel Bağlantılar – 6 Saat

  • Türk kültürünün doğduğu ve yayıldığı yerler
  • Kültürel ortaklıkların coğrafi önemi

Müfredatın Amacı

Bu müfredat, öğrencilerin doğal ve beşerî süreçleri anlamalarını, coğrafi verileri yorumlayabilmelerini ve küresel bağlantıları kavrayarak sürdürülebilir çözümler üretebilmelerini amaçlıyor. Ayrıca, harita okuryazarlığı ve mekânsal veri analizi becerileri ön planda tutuluyor.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

SORU & CEVAP Haberleri