10. Sınıf Biyoloji Ders Kitabı Sayfa 109-111 Cevapları Meb Yayınları

10. sınıf biyoloji ders kitabı sayfa 109-110-111 2. etkinlik için en güzel, özgün ve öğretmen onaylı cevaplar hazırlandı. Komünite, popülasyon, süksesyon ve ekosistem etkileşimleri sade ve anlaşılır şekilde anlatıldı.

10. Sınıf Biyoloji Sayfa 109-110-111 – 2. Etkinlik Cevapları


Soru 1: Karekod ile verilen videoyu izleyip, tür içi ve türler arası etkileşimleri belirleyerek ulaştığınız sonuçları tabloya yazınız.

  • Tür içi etkileşim: Aynı türe ait canlıların sürü hâlinde hareket etmesi, birlikte avlanması ve beslenmesi tür içi etkileşime örnektir.
  • Türler arası etkileşim: Farklı türler arasında görülen av-avcı ilişkisi, parazitlik ve beslenmeye dayalı iş birlikleri türler arası etkileşimdir.

Soru 2: Öğretmeninizin rehberliğinde küçük gruplar oluşturunuz.

Cevap: Sınıfta dengeli şekilde 4 kişilik gruplar oluşturduk ve her birimize sorumluluk verdik.


Soru 3: Aşağıda verilen komünite, popülasyon dinamikleri ve süksesyon ile ilgili örnek olayları inceleyiniz.

Cevap: Yumurtalık Lagünü, kızılçam ormanları, kızıl tilki ve Akdeniz foku ile ilgili verilen örnekleri dikkatle inceledim.


Soru 4: Verilen örnek olaylarda gördüğünüz etkileşim ve değişimleri tanımlayarak karşılaştırınız.

  • Yumurtalık Lagünü: Çok sayıda canlı türünün birlikte bulunması komünite yapısını gösterir.
  • Kızılçam ormanları: Yangın sonrası bitki örtüsünün yeniden oluşması süksesyon örneğidir.
  • Kızıl tilki: Hastalık nedeniyle birey sayısının azalması popülasyon değişimine örnektir.
  • Akdeniz foku: Yaşam alanlarının daralması habitat kaybını göstermektedir.

Soru 5: Verilen örnek olaylardan yola çıkarak komünite ve popülasyonlarla ilgili yeni sorular oluşturunuz.

  • Yangın sonrası ekosistemin eski hâline dönmesi ne kadar sürer?
  • Habitat kaybı hayvan türlerinin yok olmasına nasıl etki eder?
  • Besin zinciri bozulursa canlılar nasıl etkilenir?

Soru 6: Oluşturduğunuz sorularla ilgili güvenilir kaynaklardan araştırma yapınız.

Cevap: Araştırmalarımı üniversite siteleri, bilimsel makaleler, TÜBİTAK ve resmî kaynaklardan yaparım.


Soru 7: Topladığınız bilgilerin doğruluğunu bilimsel kaynaklardan kontrol ediniz.

Cevap: Aynı bilgiyi en az iki farklı bilimsel kaynaktan karşılaştırarak doğruluğunu kontrol ederim.


Soru 8: Topladığınız bilgilerden yola çıkarak hangi sonuçlara ulaştınız?

Cevap: Ekosistemlerde meydana gelen küçük değişimlerin bile tüm canlıları doğrudan veya dolaylı şekilde etkilediğini fark ettim.


Soru 9: Bu bilgileri günlük hayatta karşılaşacağınız sorunların çözümünde nasıl kullanabilirsiniz?

Cevap: Çevreyi koruma, doğal kaynakları bilinçli kullanma ve sürdürülebilir yaşam konusunda daha duyarlı olabilirim.


Soru 10: Grup olarak yaptığınız araştırma sonuçlarını sınıfta nasıl paylaşırsınız?

Cevap: Sunum sırasında arkadaşlarımın sözünü kesmeden dinler, saygılı bir şekilde fikirlerimi paylaşırım.


Soru 11: Ekosistemlerdeki etkileşimleri gösteren bir zihin haritası oluşturunuz.

Cevap: Zihin haritasının merkezinde “Ekosistem” yer alır. Çevresinde komünite, popülasyon, süksesyon ve insan etkisi başlıkları bulunur.


Soru 12: Komünite ve popülasyonlarda görülen etkileşim ve değişimleri içeren öğrenme günlüğü oluşturunuz.

Cevap: Bu etkinlik sayesinde canlıların birbirleriyle ve çevreyle sürekli etkileşim hâlinde olduğunu, bu dengenin bozulmasının tüm ekosistemi etkilediğini öğrendim.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

SORU & CEVAP Haberleri